Nové trolejbusy Škoda 31Tr v provozu s cestujícími
Název
Nové trolejbusy Škoda 31Tr v provozu s cestujícími
Popis
Dne 22. května 2015 vyjel poprvé s cestujícími trolejbus 31Tr ev. č. 3618. Zařazení do provozu s cestujícími proběhlo formou střídání generací, a to konkrétně jako výměna s vozem 15Tr ev. č. 3507 na kurzu 02502 v terminálu Nemocnice Bohunice. Trolejbus ev. č. 3618 se pak řadil v čase 14:11 na daný kurz ve směru na Novolíšeňskou. První vůz dorazil do vozovny Komín 17. dubna 2015 na tahači v dopoledních hodinách. Část zkušebních jízd proběhlo již v Plzni a v Brně budou pokračovat. Všech 30 vozů by mělo být dodáno v průběhu května a června 2015. Kloubové vozy 31Tr budou z provozních důvodů rozděleny mezi vozovnu Komín (14 ks) a vozovnu Husovice (16 ks). Vozy budoucích ev. č. 3618 až 3631 budou zařazeny do vozovny Komín, zbylých 16 vozidel (3632 až 3647) bude vypravovat vozovna Husovice.
Výrobcem těchto plně nízkopodlažních kloubových trolejbusů je Škoda Electric, která využívá karoserie Sor. Pro nástup a výstup cestujících slouží 5 dvoukřídlých dveří, z nichž třetí jsou vybaveny mechanickou výklopnou plošinou pro vozíčkáře. Mezi samozřejmosti již patří vybavení informačním systémem technologií DOT LED nebo kneelingem. Naopak stále chybí klimatizace prostoru pro cestující a zobrazení čísla linky na levé straně trolejbusu. Maximální obsaditelnost trolejbusu je 148 osob, z nichž 42 je sedících. Maximální rychlost je 65 km/h.
Sedačky STER MX jsou v celoplastovém provedení vyjma žehlícího prkna, které je potaženo červenou látkou. Nutno podotknout, že plastová sedadla jsou v zimních měsících velmi studené a tvrdé což snižuje kvalitu cestování. Po sedačkách navíc klouže oblečení, což může být nebezpečné zejména v ostrých zatáčkách a při prudkém brždění. Především pro menší děti a důchodce hrozí nepříjemná zranění po pádu ze sadadla. Podlaha je potažena krytinou ALTRO Chroma standardního brněnského vzoru. Kabina řidiče je pak vybavena klimatizací Eberspächer a chladničkou na pití. Zajímavostí je, že výroba části vozů neprobíhá v areálu Škoda Electric v plzeňských Doudlevcích ale v závodě EKOVA ELECTRIC v Ostravě.
Cena celé dodávky je téměř 400 mil. Kč, avšak z části je tato suma hrazena pomocí dotací z Evropské unie. Díky této investici bude možné vyřadit některé ze starších trolejbusů typu 14Tr a 15Tr.
Období
Statistiky
- 6 fotek
- 0 se líbí
Fototechnika
Panasonic DMC-FZ150Nastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.